Från och med första juni kommer inte längre Polisförbundets försäkringar hanteras ute i förbundsregionerna. Försäkringsbolaget Förenade Liv tar över försäkringsregistren och endast förbundet centralt kommer att kunna svara på frågor.
Från och med första juni kommer inte längre Polisförbundets försäkringar hanteras ute i förbundsregionerna. Försäkringsbolaget Förenade Liv tar över försäkringsregistren och endast förbundet centralt kommer att kunna svara på frågor.
– Det har i första hand att göra med EU-direktiv och ökade krav på konsumentskydd, säger Martina Mårtensson som är försäkringsansvarig på Polisförbundet.
Det som blir annorlunda för medlemmarna är enligt henne att de som tidigare hade lokala försäkringsadministratörer ute på förbundsregionerna, det vill säga Stockholm, Öst, Väst, Mitt och Syd, inte längre kommer att ha det. I stället får man vända sig till Polisförbundet centralt för allmänna frågor och till försäkringsbolaget direkt för att registrera eller säga upp en försäkring.
– En bra sak med det nya är att man kommer att kunna anmäla skador direkt på webben. Det har inte gått tidigare.
Efter den första juni ska det också bli möjligt att gå in på ”mina sidor” via försäkringsbolagets hemsida och få en överblick över sitt försäkringsskydd.
För den som vill veta mer finns mer information, med länkar och telefonnummer på Polisförbundets webb.