Vad har hänt med mc-poliserna? Jag har inte sett en enda ute på vägarna på flera år. Är det brist på mc-poliser? Eller på motorcyklar?
Vad har hänt med mc-poliserna? Jag har inte sett en enda ute på vägarna på flera år. Är det brist på mc-poliser? Eller på motorcyklar?
Jag sätter stort värde på dessa lagens övervakare och saknar deras lugnande inverkan på bilisterna och därmed på trafikrytmen.
I Storbritannien, som naturligtvis har ett mildare klimat, är man ute i verkligheten i stort sett året runt. Jag skulle vara glad om man kunde se våra egna på svenska vägar åtminstone under sommarmånaderna.
Tack för ordet!
Lars Borke
Lerum
Detta är en insändare. Åsikterna är skribentens egna.

