Snart 80-årig epok
går mot sitt slut

Tidsplanen är spikad och hyreskontraktet uppsagt. Nu står det klart att Malmöpolisen lämnar polishuset vid Davidhallstorg, skriver Skånska Dagbladet.

Egentligen skulle flytten ha skett redan i år, men bygget av ett nytt rättscentrum och upprustning av polishuset i kvarteret Gasklockan har försenats av överklaganden.

Hösten 2014 är det i alla fall dags, enligt Skånska Dagbladet.
”Väntar nog tills flyttlasset går med att ta det på orden men utan tvekan en epok som går i graven” kommenterar tv-kände Malmöpolisen Paul Juhlin i ett inlägg på mikrobloggen Twitter.