Krönikan
Polisen är numera en myndighet. Det innebär att polismyndigheten har rätt att fördela sina resurser dit den anser att de behövs bäst. Eller om man ska vara krass, det är polisens skyldighet mot medborgaren att göra det. Frågan kommer då från arbetsgivaren: ”Kan du åka iväg och ställa dig mellan, å ena sidan en person […]